torsdag den 12. september 2013

The last two days


De to sidste dage har brugt på alverdens arbejde. 
For noget tid siden rev min mor hele facaden ned på vores garage, så min far og jeg skulle bruge noget tid på, at bygge en ny facade, så vores garage ville kunne holde lidt igen. Vi brugte den første dag på, at lave et skellet, der kunne styrke spærene på garagen, for de bøjede voldsomt nedad - vi har sat nogle pæle op under nogen af dem, så garagen ikke ville styrte ned over bilen. 

Der skulle måles, findes lod og vatter og skrues en hel masse, og det fik jeg lov til at gøre, og så hjalp jeg min far med det svære engang imellem - jeg er trods alt i lære som tømrer, ikke? Tilsidst fandt vi på en arbejdsfordeling, hvor min far målte op og skruede bredderne på plads, mens jeg skar ud i den rigtige vinkel med kapsaven og målte op, hvor lange de skulle være efter min far havde fortalt målt.

Det tog os to dage at få det helt færdigt. Dag 2 blev vi færdige inden 12, igen med arbejdsfordelingen, for det gik super stærkt den forrige dag. Efter en god frokost fyldte jeg de huller ud i hegnet, lige op af garagen, med ekstra bredder, så forbigående ikke kunne kigge ind så nemt.

Så i dag, torsdag, har jeg fået malet hele! Og det ser bare super flot ud!

Day one is finished 


Second day.. All finished
Everything is painted :)
*The last two days have I used on all kinds of work.
Some time ago, my mother tore the entire facade off our garage, so my dad and I spend some time to build a new facade, so our garage could look like a garage again. We spent the first day on making a distinction that could strengthen the rafters of the garage because they bent sharply downwards - we have put some posts up under some of them, so the garage would not crash the car.

We measured, found the perpendicular and horizontal angles and screwed a lot, and I was allowed to do it and I also helped my father with the difficult things sometimes - I am, after all, an apprentice carpenter, right? Finally we found on a division where my father measured up and hooked the widths into place while I cut out the right angle with the cutter and measured up, how long the widths should be after my father had told measured.

It took us two days to get it all done. Day 2 were the day we finished at lunchtime again with the division of labor, we were super fast the previous day and then we used the same division. After a good lunch, I filled the gaps in the fence, right next to the garage, with additional widths so transient could not look into the garden so easily.

So today, Thursday, I have painted everything! And it looks just great!






2 kommentarer:

  1. Looks great! Great photos!
    http://youngnasawife.blogspot.com/

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you so much!
      It was fun to make :)

      Slet