søndag den 18. august 2013

Goodbye school - hallo physical work


Grunden til at jeg har "sagt op" på gymnasiet er, fordi jeg har brug for at komme ud og bruge min krop. Jeg vil ikke længere sidde på skolebænken, og derfor er de nye udsigter; en tømreruddannelse. Desuden var udsigterne med en gymnasial uddannelse flere års arbejde i skole, bag bøger og eksaminer, hvilket vil tage flere år, og derfor ville der også være endnu længere tid til, at jeg vil kunne komme ud og rejse. 

Tømreruddannelsen starter den 21. oktober, så jeg har god tid herhjemme til både at finde et midlertidigt job, en læreplads og ikke mindst hjælpe herhjemme, hvilket allerede startede lørdag - i går. Min far og jeg har brugt nogle timer på, at grave den ene side af huset op, for der skal isoleres udvendig, så vi er fri for fugt i kælderen. Arbejdet kræver: en masse jord der skal flyttes, isolering og derefter skal vi stampe alt jorden tilbage igen.

* The reason I quit the gymnasium is because I need to get out and use my body instead of sitting down all day long behind books and papers. Therefore I am planning on starting at the carpenter education. Besides the future with a secondary education would be more years of books, more school and exams and my wish of traveling would be more years away.


The carpenter education begins the 21st of October so I have plenty of time at home finding a temporary job, a apprenticeship and last but not least plenty of time to help my dad and mum at the house which already starter Saturday - yesterday. My dad and I, we began digging up one side of the house to get to isolate exterior to avoid moisture in the basement. 
Carpeting is hard work for sure and I know it is going to be hard as h*ll but I also know that carpentry is going to lead me to my goal: traveling. With carpentry I can work wherever and live wherever and with that in my mind I am going to get through the hard times!



Over and out

Ingen kommentarer:

Send en kommentar